Uğur Derin Dondurucu
Gazete Yenigün
Son Dakika
Gazete Yenigün
PAYLAŞ

Zeytincilik sektörü ihracatta hedef büyüttü

6 Nisan 2018 Cuma 10:26 Güncelleme : 6 Nisan 2018 Cuma 10:26

Zeytincilik sektörü ihracatta hedef büyüttü

Türkiye’de iki yıldır ihracat artış rekortmeni olan Zeytincilik sektörü, 2018 yılı ihracat hedefini 500 milyon dolar olarak belirledi.
Geçtiğimiz ay, Ege İhracatçı Birlikleri’nde düzenlenen ödül töreninde, Birliğin Yönetim Kurulu Başkanı Davut Er’in dile getirdiği bu rakam gerçekten sevindirici…
Tabii ki bir ziraatçı olarak bu rakamın çok daha yukarılarda olmasını gönülden diliyor ve olacağına da inanıyorum. Çünkü sektör olarak büyük bir potansiyelimiz ve azmimiz var…
Ödül Töreni’nde konuşan Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Davut Er; Türkiye’nin 2017-2018 sezonunda 455 bin ton sofralık zeytin, 287 bin ton düzeylerinde de zeytinyağı üretimi beklediğini, 2018 yılında zeytin ve zeytinyağında 500 milyon dolarlık ihracat hedeflediklerini söyledi.
1 Kasım 2017’de başlayan 2017/2018 dönemi zeytinyağı ihracatının ilk 4 aylık dönemde, 35 bin 245 ton ürün karşılığında 143 milyon dolara ulaştığını anlatan Er, “ 2016/2017 sezonunun aynı dönemi ile karşılaştırıldığında zeytinyağı ihracatımız, miktar bazında yüzde 118, değer bazında ise yüzde 153 artış gösterdi.  Sofralık zeytin ihracatımız ise, 28 Şubat 2018 tarihi itibariyle 28 bin ton karşılığında 57 milyon dolar olarak gerçekleşti ” dedi.
Birlik yönetim kurulu başkanı Davut Er’in yapmış olduğu bu açıklamalar gerçekten sevindirici… Ancak Sayın Er’in açıklamasında da belirttiği gibi,  zeytinyağı sektörümüzde ambalajlı ürün ihracatımızın toplam ihracat içerisindeki payının daha da arttırılması gerekmekte.
Tabii ki talep olduğu sürece dökme, varilli zeytinyağı ihracatı yapılacak. Ancak katma değeri yüksek olan ambalajlı yani kutulu ürünlerin ihracatı sayesinde bu ürünlerimizin dünya piyasalarındaki raflarda yer alması dolayısıyla ülke olarak daha çok kazanmamız ve markalı kutulu bu ürünlerimiz ile tanınırlığımız daha da artmış olacak.
Bu nedenle Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’nin, ambalajlı ürün ihraç eden firmalara ödül vermesini, sektörde ambalajlı ürün ihracatını artırmada teşvik olabileceği düşüncesiyle çok anlamlı bulduğumu özellikle belirtmek istiyorum.
Hâlihazırda 120 ülkeye ve 3 serbest bölgeye yapılan zeytinyağı ihracatımızın çok daha fazla ülkeye yapılması gerekir.
Bunun için başta bu sektörde faaliyet gösteren firmalarımız olmak üzere, tüm ilgili kurum ve kuruluşların her zamankinden daha çok gayret göstermesi şart.
Türkiye'de en az 500 bin üretici ailenin geçim kaynağı olan, 41 ilimizde üretimi yapılan zeytin ve zeytinyağımızın daha fazla oranda ambalajlı olarak ihraç edilebilmesi için,  devletimizce zeytin ve zeytinyağı ihracatına sağlanan desteklerin de en az iki katına çıkartılması gerekir.
Bu sağlandığı takdirde, hem zeytin üreticimiz alın terinin karşılığını alabilecek hem de ihracat gelirlerimiz artırılarak cari açığımızın kapatılmasına destek olunacak.
Unutmayalım ki en önemli silahımız olan tarım ürünlerimizi ülke olarak ne kadar çok üretir, çiftçimizi ne kadar çok destekler, ihracatımızı da arttırırsak, yanlış tarım politikalarıyla kaybetmekte olduğumuz tarım ve gıdadaki egemenliğimize o kadar çabuk ulaşmış oluruz.
Yeter ki ülke olarak, tarım önemli diyelim ve tarımın stratejik sektör olduğuna inanalım. 
Ve tabii ki tarım politikamızı; her gelen hükümetin yazboz tahtasına çevirdiği politikalarla değil, iktidarıyla, muhalefetiyle ve sektörün tüm taraflarıyla bir araya gelip değişmeyecek bir devlet politikası olarak belirleyelim.

Yazarın Diğer Yazıları
YAZARIN TÜM YAZILARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYIN
Gazete Yenigün