Uğur Derin Dondurucu
Gazete Yenigün
Son Dakika
Gazete Yenigün
PAYLAŞ

Tek tuşla ruhsat

2 Eylül 2016 Cuma 00:00 Güncelleme : 2 Eylül 2016 Cuma 00:00

Bilindiği üzere, işyeri açmak isteyen esnaf, sanatkâr; tacir ve sanayicilerimiz; işyerinin bulunduğu yerdeki yerel yönetime müracaat ederek, “İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı” almak zorunda.

10 Ağustos 2005 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan, “İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik” gereği; yerel yönetimlere yapılan ruhsat müracaatı sırasında, gerekli olan belgelerden biri de; yangın ve patlamalar için gerekli önlemlerin alındığına dair itfaiye raporu…

İşte bu raporun; sıhhi ya da gayrisıhhi işyeri açma ve çalışma ruhsatı başvuru/beyan formuna iliştirilmesi şart.

İşte bu raporun alınması sırasında başvuruda bulunan işyeri sahibi vatandaşlarımızın zaman kaybının ve gereksiz mali kayıplarının önüne geçilmesi adına, İBŞB (İzmir Büyükşehir Belediyesi); 2015 yılının Nisan ayında, “İtfaiye Uygunluk Takip Sistemi” adında güzel bir projeyi hayata geçirdi.

İlk kez Bornova’da pilot olarak başlayan bu uygulama, şu an itibariyle 20 ilçede gerçekleştirilmekte.

Proje kapsamında, bugüne kadar 20 ilçe belediyesi tarafından, itfaiye raporu alması gereken toplam 2 bin 608 işyeri için elektronik ortamda başvuruda bulundu.

Bunlardan yangın önlemlerini eksiksiz olarak tamamlayan bin 748 işyerinin başvuruları, İBŞB İtfaiye Daire Başkanlığı tarafından olumlu yanıtlandı ve bu yanıtlar; işyerlerine ruhsat verecek olan ilçe belediyelerine yine online olarak gönderildi.
Böylece bugüne kadar İzmir’de bu proje sayesinde, bin 748 işyeri sahibi, sıhhi ya da gayrisıhhi müessese ruhsatını, itfaiyeye gitmeden, online olarak aldı.

Bu proje sayesinde, İzmir’de tek tuşla rapor dolayısıyla tek tuşla ruhsat olayı hayata geçmiş oldu.
Bu yararlı proje, hem işyeri açmak isteyen vatandaşın hem de İtfaiye’nin işini kolaylaştırdığı için İzmirliler tarafından çok çabuk benimsendi.

Ruhsat almak için yetkili belediyeye yapılan başvuru sırasında gerekli olan itfaiye raporu; belediye tarafından, İtfaiye Daire Başkanlığı’na elektronik ortamda anında iletilen başvuru sayesinde temin edilmekte ve böylece, vatandaşın zaman kaybının önüne geçilmekte…

Ayrıca; her türlü ödeme, bilgilendirme, takip ve raporlama işlemleri, vatandaşımızın itfaiyeye gelmeden yerine getirilmesi sağlanmakta.

Düzenlenen itfaiye raporları; İtfaiye Daire Başkanlığı tarafından, yine elektronik ortamda yetkili belediye veya organize sanayi bölgesine gönderilmekte.

İşin bir güzel tarafı da; başvuru sahipleri, hazırlanan raporlara ilişkin sorgulamayı, İBŞB’nin web sitesi üzerinden e-işlem bölümüne girerek yapabilmekte.

İBŞB İtfaiye Daire Başkanlığı’nın, Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı ile birlikte hazırladığı ve ruhsat alacak gerçek ya da tüzel kişilere büyük kolaylık sağlayan İtfaiye Uygunluk Takip Sistemi Projesi, şu an 20 ilçe belediyesi tarafından başarıyla uygulanmakta.

Bu belediyeler; Bornova, Karşıyaka, Bayraklı, Seferihisar, Torbalı, Bergama, Bayındır, Kemalpaşa, Güzelbahçe, Karaburun, Karabağlar, Çeşme, Kiraz, Gaziemir, Narlıdere, Konak, Buca, Dikili, Menderes ve Balçova belediyeleri.

Ödemiş Belediyesi, projeye ileri bir tarihte katılmayı beyan ettiğinden, Ödemiş’teki başvurular, Yerel Hizmet Birimi’nde elden başvuru şekilde yapılmakta.

Umarım bu güzel proje; en kısa sürede 30 ilçenin tamamını ve işyerlerine ruhsat verme konusunda yetkili olan diğer kurum ve kuruluşları da kapsayacak şekilde uygulanır.

 

 

 

Yazarın Diğer Yazıları
YAZARIN TÜM YAZILARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYIN
Gazete Yenigün