Uğur Derin Dondurucu
Gazete Yenigün
Son Dakika
Gazete Yenigün
Yenigün
PAYLAŞ

İzmir Fuarı

9 Eylül 2019 Pazartesi 09:08 Güncelleme : 9 Eylül 2019 Pazartesi 09:08

İzmir Enternasyonal Fuarı, geçen cuma günü 88. kez kapılarını ziyaretçilere açtı. 15 Eylül'e kadar ziyaretçilere açık olacak etkinliklerde ziyaretçilere ticaret, kültür, sanat ve değişik eğlenceler sunulacak. Ancak bu yıl fuarın geçmiş yıllardan farkı, eğlenceden daha fazla "ticaret"e önem verilmesi. Etkinliklerin tamamının sloganı ise "Fuardayız..."
Türkiye’nin ilk ve tek uluslararası ticaret fuarında bu yıl partner ülke Çin, odak ülke ise Hindistan...
Çin, fuara 60 kadar firma ile katılıyor...
Çinlilerin; İzmir Fuarı'na özel önem vermesinin başında, kentin 8 bin 500 yıllık tarihi ve bir liman kenti olması var. Ülkelerinde hazırladıkları 13. Beş Yıllık Kalkınma Planı'nın önceliği; “Bir Kuşak Bir Yol Girişimi...” Bu girişimin ana hedefi; eski yıllarda olduğu gibi "İpek Yolu"nu canlandırarak Doğu'dan Batı'ya açılan bir kapı olarak gördükleri İzmir...
Çin'in İzmir'e özel önem verdiği 2015 yılında Antalya'da yapılan G20 Zirvesi'nde ortaya çıktı. Burada Çin ve Türkiye arasında bir protokol imzalandı. Bu protokole göre; Türkiye’den başlayarak, demiryolu ile Çin’e uzanan Orta Koridor Projesi’nin yeni İpek Yolu projesi ile uyumlu hale getirilmesi amaçlandı.
Aslında bu projenin başarılı olacağı, geçen yıl Çin ile Türkiye arasında ticaret hacminin 23.6 milyar dolara çıkması ile kanıtlanmış oldu.
İzmir Enternasyonal Fuarı; yıllarca Türkiye'nin yurtdışına açılan kapısı olarak bir ay ziyaretçi kabul etmişti. Bu yıllarda seyahat firmaları otobüslerini ve Türkiye'nin her köşesinden gelen belediye yetkilileri toplu taşıma araçlarını fuara katılan firmalardan temin etmişti. Bunun yanı sıra büyük inşaat firmaları da kepçe ve dozerlerini fuardan seçme imkanı elde etmişlerdi...
Fuar'daki ticaret sadece otomotiv sanayi ile sınırlı kalmıyordu. Gıda, giyim ile pek çok sektörün alışveriş merkezi haline gelmişti...
Zamanla unutulan bu özellikler yeniden canlanmaya başlıyor. Bunun en büyük göstergesi de 60'a yakın firma ile katılım gösteren Çin oldu...
Türkiye'den de fuara katılan kent sayısı 21 oldu...
Kısacası, bir dönem "kebapçı dükkanı"na dönen İzmir Enternasyonal Fuarı; yeniden ticaret anlaşmalarının yapıldığı eski günlerine dönmek için kollarını sıvadı bile...
Bize düşen, fuarın tanıtımını en iyi şekilde yapmak, aksaklıklar içinde uyarmak...
Haftaya buluşmak üzere...

Yazarın Diğer Yazıları
YAZARIN TÜM YAZILARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYIN
Gazete Yenigün