Yenigün
Gazete Yenigün
Son Dakika
Gazete Yenigün
PAYLAŞ

Private Label Zirvesi

16 Kasım 2019 Cumartesi 00:53 Güncelleme : 16 Kasım 2019 Cumartesi 00:53

 'Private Label' son günlerin flaş konusu. Anlamı şu; Marketler kendi markalı ürünlerini oluşturarak, lüx ve markalı ürünlere ucuz alternatifler geliştiriryorlar. Buna özel markalar da diyebiliriz. Her geçen gün gelişen bu sisteme destek verenler de var karşı çıkanlar da. 
Geçen hafta   PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği’nin düzenlediği 5. Private Label Zirvesi’nde perakende sektörünün gelişimi, BİM COO'su Galip Aykaç, A 101 CEO'su Erhan Bostan, Migros CMO'su Cem Rodoslu ve Nielsen Perakende Hizmetleri Direktörü İlker Unutkan gibi önemli isimlerle değerlendirildi. 
Organizasyonun ana başlıkları oldukça çarpıcı. "Perakende alışverişe yılda 1 trilyon 60 milyar Lira harcıyoruz" Özel markalı ürünler 9 ayda yüzde 29 büyürken hızlı tüketim ürünlerindeki payı ise yüzde 21’e ulaştı. Artık markette satılan her 5 üründen 1’i özel markalı.
Tüketiciler ile süpermarketler ilişkisine verdiğim değer nedeniyle olsa gerek, bana da mail aracılığıyla ulaştırılan bu toplantının detaylarını sizlerle paylaşmak istiyorum. Üretici ve tedarikçi firmaların yanı sıra ulusal ve yerel ölçekteki perakende zincirlerinin temsilcilerinin katıldığı PLAT 5. Private Label Zirvesi, “Kalıcı Olmak için Çıkış Yolları” temasıyla gerçekleştirilirken, BİM COO’su Galip Aykaç, A101 CEO’su Erhan Bostan ve Migros CMO’su Cem Rodoslu gibi perakende sektörünün güçlü isimleri de 5. Private Label Zirvesi’nde önemli açıklamalarda bulundular. 
BİM COO’su Galip Aykaç yaptığı konuşmada, 5. Private Label Zirvesi’nde toplam perakende harcamalarının 1 trilyon 60 milyar TL’ye ulaştığını ve bunun yüzde 50’sinin gıda harcamalarından gerçekleştiğini söyledi. Aykaç, gıda harcamalarının yüzde 26’nın ise modern perakendeciler aracılığıyla yapıldığını belirtti. Galip Aykaç, “Rekabet etmek için verimliliği artırmak gerekiyor. Verimliliği sağlayamadıkları için rekabet edemeyenlerin önce sorunları görmeleri ve çözmeye çalışmaları gerekiyor. Yasal düzenlemelerle bu sorunlar çözülemez. Kimseyi tek tipleştirmeyen, farklılıklara izin veren düzenlemeler işe yarar. Gelişmiş ülke olmak istiyorsak bu tip düzenlemeler yerine verimlilik artışının sağlanması üzerinde durulmalı.” diye konuştu.
Daha sonra söz alan A101’in CEO’su Erhan Bostan da, her yıl 1000 mağaza açarak yollarına devam ettiklerine dikkat çekerek, “A101 kıt kaynaklarla bu noktaya geldi ve geldiğimiz noktadan da mutluyuz. 2023 yılında 9 bin olan mağaza sayımızı 13 bine, bin 400 olan ürün sayımızı 2 bine çıkarmayı hedefliyoruz. A101 olarak gerek ulusal gerekse uluslararası markalarla çalışmaya her zaman devam edeceğiz. Bu arada Privatel Label üreticilerinin markalarını da raflarımızda bulunduracağız. Ancak ana işimiz olan Private Label’da da ürün sayımıza 400 çeşit daha koyacağız. Hâlihazırda mağazalarımızda 700 çeşit Private Label ürünümüz bulunuyor”.
Nielsen Perakende Hizmetleri Direktörü İlker Unutkan’da zirvede yaptığı sunumda, “Tüketici uygun fiyatlı ürünü ve promosyonları takip ediyor. Fiyatlardaki artış alışveriş alışkanlıklarını da değiştirdi. Eskiden satın aldığı ürünün fiyatına çok fazla dikkat etmeyenler şimdi market market gezerek ya da online sitelerden araştırarak fiyatları karşılaştırıyor ve promosyonları takip ediyor. Artık 10 tüketiciden 9’u alışverişte önce fiyata bakıyor.” diye konuştu. İlker Unutkan, Nielsen Shopper Trends 2019 araştırmasının sonuçlarına göre artan fiyat farkındalığı ile birlikte alışverişçilerin en avantajlı promosyonları yakalamak için daha fazla efor sarf ettiğini vurguladı. Unutkan, her 10 alışverişçiden 9’unun ürünlerin tamamı ya da birçoğunun fiyatını bildiğini, her 4 alışverişçiden üçünün ise Private Label fiyatları ile markalı ürünlerin fiyatlarını karşılaştırdığını söyledi.                                                      
Perakendenin en hızlı büyüyeni özel markalı ürünler
Son rakamlara göre markette satılan 5 üründen 1’ini özel markalı ürünler oluşturuyor. Hızlı Tüketim Ürünleri (FMCG) pazarı cirosu, yılın 9 aylık döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16 büyüdü. Aynı dönemde Private Label sektöründeki büyüme ise yüzde 29 olarak gerçekleşti. Özel markalı ürünler bu büyüme ile toplam FMCG pazarındaki (sigara ve alkol hariç) payını yüzde 21’e yükseltti. 
Devamı haftaya......

Yazarın Diğer Yazıları
YAZARIN TÜM YAZILARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYIN
Gazete Yenigün