Uğur Derin Dondurucu
Gazete Yenigün
Son Dakika
Gazete Yenigün
Yenigün
PAYLAŞ

Bayram öncesi tuzağa düşmeyelim

10 Ağustos 2019 Cumartesi 10:09 Güncelleme : 10 Ağustos 2019 Cumartesi 10:09

Bayramlardan önce bazı uyanıklar çeşitli konularda tüketicileri kandırmak için pek çok yola başvuruyorlar. Şimdi önümüzde Kurban Bayramı var. Yani, yine pek çok oyunla karşılaşmamız mümkün. 
Bu oyunlar; kurbanlıkların pazarlıklarıyla ilgili olabilir, kurbanlık satış merkezlerinde sahte paraları devreye sokabilirler, internet üzerinden avantajlı gösterip parasını aldıkları otellerde sizleri kapı önünde bırakabilirler veya hayali otellerde si zlere yer ayırabilirler. Veya mağazalarda bayram indirimi adı altında aldatmaya yönelik farklı taktikler uygulayabilirler. Sevgililer Günü, Anneler Günü, Babalar Günü gibi özel günlerin yanında bayramlarda da aldatmaca yollarına başvurabiliyorlar. 
Vitrinlerdeki indirimlerle ilgili duyuruları mağaza içine girdiğinizde bulamayabilirsiniz. Veya dikkat çekilen indirimin gerçek olup olmadığını çok iyi araştırmalısınız.     
Önceki Kurban Bayramı'nda bize ulaşan pek çok şikayette, kurbanını tartarak kilo hesabı alanların kantarda dolamdırıldıkları yönünde olmuştu. Demek ki bu tip alışlarda yer veya omuz kantarlarlarına (terazilerine) dikkat etmemiz ve gözümüzü dört açmamız şart. 
Gerçekte geceliği 400-600 lira olan otel fiyatlarını 150-250 lira arasında göstererek yüksek indirimle dikkatleri üzerine çeken duyurulara dikkat edilmesi gerekiyor.  “Ucuz tatil”, “Cebinize uygun tatil” vb gibi sloganlarla ve özellikle de sosyal medyada yer alan böylesi duyuruları çok iyi araştırmanız gerekiyor. 
Geçen bayram bu konuyla ilgili bazı şikayetler yazılı basında da yer almıştı. Şöyle ki; Güneyde, turistik bir ilçemizde eşi ve çocuğu ile birlikte üç kişilik aile bir haftalık tatil için internette belirtilen otelle 1200 lira karşılığında anlaşırlar ve kredi kartı ile 3 taksit üzerinden ödeme yaparlar. Tatil tarihinden bir gün önce son bir planlama yapmak için irtibat kurdukları telefon numarasını defalarca aramalarına rağmen hiç kimseye ulaşamazlar. Çünkü önceleri hemen açılan telefonda bu kez, “Bu numara kullanılmamaktadır” cevabı yer almaktadır. O zaman dolandırıldıklarını anlarlar ancak iş işten geçmiştir. Hem tatillerinden olurlar hem de paralarından. 
Konuyla bağlantılı olarak, Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu'da yaptığı açıklamada iki çeşit dolandırıcıların olduğuna dikkat çekerek şu açıklamayı yaptı.
1-Tatil sitelerinin, otellerin taklidi yapılarak gerçekle ilişkisi olmayan sahe rezervasyonlar satılabiliyor. 
2- Tüketicilere tatil hizmeti satılırken vadedilen bir takım unsurlar gerçekte bulunmadığından tüketiciler yine aldatılmış oluyor.
Ağaoğlu açıklamasını şöyle sürdürüyor; “Vatandaşların yıl boyunca kurdukları hayaller böylece kabusa dönüşüyor. Bu nedenle tüketiciler sosyal medya üzerinden tatil satın alırlarken çok dikkatli olmalılar. Sadece fiyatın ucuzluğuna, görseldeki çekiciliğine aldanıp mobil ödeme hattına güvenerek rezervasyon ve ödeme yapmamalıdırlar. Öncelikle, internetten satış yapan firmaların; Sabit telefonlarını, açık adreslerini, şayet tur düzenleyici bir firma ise TÜRSAB üyesi olmaları zorunluluğu vardır. Bunlar yoksa uzak durmak gerekir"        

Yazarın Diğer Yazıları
YAZARIN TÜM YAZILARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYIN
Gazete Yenigün