Yenigün
Gazete Yenigün
Son Dakika
Gazete Yenigün
PAYLAŞ

5. Private Label Zirvesi (2)

23 Kasım 2019 Cumartesi 01:25 Güncelleme : 24 Kasım 2019 Pazar 19:39

Geçen haftaki yazımda, İstanbul'da gerçekleştirilen perakende sektörünün, 5. Prıvate Label Zirvesi’ni aktarmaya çalıştım. Ancak, bir kez daha özetlemekte yarar olduğunu düşünüyorum. Perakendenin yükselen yıldızı özel markalı ürünlerle ilgili sektördeki son gelişmeler ve geleceğe yönelik öngörüler uzman isimlerin katılımıyla 6 Kasım 2019 tarihinde Crowne Plaza Otel’de düzenlendi. Böylece, üretici ve tedarikçi firmalarla birlikte ulusal ve yerel ölçekteki perakende zincirlerinin temsilcileri de aynı çatı altında biraraya gelmiş oldu. 
'Private Label' son günlerin flaş konusu. Anlamı şu; Marketler kendi markalı ürünlerini oluşturarak, lüx ve markalı ürünlere ucuz alternatifler geliştiriryorlar. Buna özel markalar da diyebiliriz. Her geçen gün gelişen bu sisteme destek verenler de var karşı çıkanlar da. Marketlerin yeni yıldızı özel markalı ürünler, 5. Private Label Zirvesi’nde perakende sektörünün gelişiminde değerlendirildi.  Zirvede açıklanan Nielsen Araştırmasına göre; "Özel markalı ürünler 9 ayda yüzde 29 büyürken hızlı tüketim ürünlerindeki payı ise yüzde 21’e ulaştı. Artık markette satılan her 5 üründen 1’i özel markalı. Tüketici, markette önce fiyata sonra markaya bakıyor" 
Ve çarpıcı bir istatistik; Perakende alışverişe yılda 1 trilyon 60 milyar lira harcıyoruz. 
"Özel markalı ürünler kendi kategorilerinde liderliğe oynuyor. Bebek bezleri, tereyağı, domates salçası, bebek mendilleri, ev temizleyicileri ve sıvı yağ ürün kategorilerinde Private Label ürünler, markalı ürünlerden daha hızlı bir büyüme gösteriyor. Bu kategoriler aynı zamanda PL payının en yüksek olduğu kategoriler olarak dikkat çekiyor" 
Ev Temizlik ve kişisel bakım ürünleri yükselişte! 
Marka sadakatinin en yüksek olduğu kategoriler arasında yer alan temizlik ürünleri ve kişisel bakımda da dengeler değişti ve tüketici özel markalı ürünleri daha fazla tercih eder hale geldi. Bu yılın 9 aylık döneminde ev temizlik ürünleri kategorisindeki özel markalı ürünlerin cirosu geçen seneye göre yüzde 41 artı ve toplam cirodaki payı yüzde 20,2’ye ulaştı. Aynı şekilde kişisel bakım ürünlerinin cirosu da yüzde 39 artış kaydetti ve toplam kişisel bakım cirosundaki payını yüzde 19,6’ya çıkardı"
PLAT Yönetim Kurulu Başkanı M. İmer Özer’in açılış konuşması ile başlayan, 5. Private Label Zirvesi'nde pek çok konuşmacı yer aldı. Geçen haftaki yazımda,  BİM COO’su Galip Aykaç'ın,  A101’in CEO’su Erhan Bostan'ın ve Nielsen Perakende Hizmetleri Direktörü İlker Unutkan'ın konuşmalarına yer verdim. 
Bugün ise kaldığım yerden Migros'la devam ediyorum. Sosyal Sorumluluk çalışmaları kapsamında gelecek yılın başında gösterimi yapılacak Anadolu tarımının zenginliğini konu alan belgesel ile ilgili bilgileri Zirve katılımcıları ile paylaşan Migros CMO’su Cem Rodoslu'da zirvede yaptığı konuşmada; “Dünya çok ciddi bir sürdürülebilirlik problemi ile karşı karşıya. Türkiye’nin ve dünyanın geleceği ile ilgili endişeleri birçoğunuz gibi ben de taşıyorum. Dünya maalesef çok iyi bir yere doğru gitmiyor" dedi. Rodoslu konuşmasını şöyle sürdürdü; "Migros olarak biz de bu doğrultuda sürdürülebilirlik için önemli çalışmalar yapıyoruz.  Türkiye çok iyi bir tarım ülkesi ancak tarım alanları giderek yok oluyor. Migros olarak tarımın gelişmesine destek veriyoruz.  Migros’ta satılan ürünlerin yüzde 70’ten fazlası iyi tarım uygulamalı ürünler. Türk tarımının ne kadar güçlü olduğunu ve ülkemiz için tarımın ne kadar önemli olduğunu tüm insanlara ve sektörlere fark ettirmeliyiz. Bu doğrultuda son iki senedir Anadolu’nun her bir köşesinde 550 saatten fazla süren bir çekimle Türkiye’nin nasıl keşfedilmeyi bekleyen zenginlikler sakladığını gösterecek bir belgesel hazırladık. Binden fazla köy ve yerel merkezde bulunduk. Anadolu’daki bütün hasadı, balı da ayçiçeğini de zeytini de resmettik. Bizim bundan sonraki misyonumuz ve sosyal sorumluluğumuz Anadolu’nun tarım açısından ne kadar zengin olduğunu anlatmak ve bunu hep birlikte yapmak.” 
Sabancı Üniversitesi Finans Kürsüsü Başkanı Prof. Dr. Özgür Demirtaş'da, ekonomi ve teknoloji konulu sunumuyla zirvenin kapanış konuşmacısı oldu. 
Gelecekteki gelişmeleri hep birlikte izleyip göreceğiz. Ancak tüketiciler; marketlerin markalı ürünlerinin bundan böyle raflarda giderek artmasını bekliyorlar..


PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği’nin düzenlediği 5. Private Label Zirvesi’nde perakende sektörünün gelişimi değerlendirildi.  Zirvede açıklanan Nielsen Araştırmasına göre özel markalı ürünler 9 ayda yüzde 29 büyürken hızlı tüketim ürünlerindeki payı ise yüzde 21’e ulaştı. Artık markette satılan her 5 üründen 1’i özel markalı.

Yazarın Diğer Yazıları
YAZARIN TÜM YAZILARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYIN
Gazete Yenigün