Uğur Derin Dondurucu
Gazete Yenigün
Son Dakika
Gazete Yenigün
PAYLAŞ

Tüketici Hakları -5 (Teşhir Edilen Malların Satışından ve Hizmet Sağlanmasından Kaçınılamaz)

17 Ekim 2020 Cumartesi 08:25 Güncelleme : 17 Ekim 2020 Cumartesi 08:25

Sayın Okuyucu,

 

Alışveriş mağazalarının vitrinlerinde, rafında, açıkça görülecek yerlerde veyahut web sitelerinde elektronik ortamda teşhir edilen maldan talep edildiğinde stoklarında olmadığı cevabıyla sıkça karşılaşılmaktadır.  

 

Vitrinde, rafta veya magazanın uygun bir yerinde teşhir edilen ürünü almak istediğinizi bildirdiğinizde ise  genellikle teşhir ürünüdür satamayız cevabını vermekteler.

 

Malın üzerinde, teşhir ürünü olup satılık değildir yazılı olmadıkça, satmaktan kaçınamaz.

 

Keza elektrik, su, telefon, internet, satın aldığımız ürünlerin bakım, onarım, servis işlemleri nedeniyle bir çok firmadan hizmet almaktayız. Bu firmalar haklı bir neden olmaksızın hizmet sağlamaktan kaçınamaz.

 

Genel kabul görmüş bir teamül, ticari örf veya adet ya da haklı bir sebep yoksa, bir malın satışı veya hizmet sunulması, bir miktar koşuluna veyahut bir malın veya hizmetin satın alınması koşuluna bağlanamaz.

 

Böyle bir durumla karşılaşan tüketici, durumu belediyelerin tüketici haklarını izleyen müdürlüklerine (zabıta, vb), valilik veya kaymakamlıkları nezdindeki ticaret müdürlüklerine veya tüketici hakem heyetlerine başvurabilir.

 

Saygılaımla,

 

 

Bahattin ÇELİK

Avukat Arabulucu

Sayın Okuyucu,

 

Alışveriş mağazalarının vitrinlerinde, rafında, açıkça görülecek yerlerde veyahut web sitelerinde elektronik ortamda teşhir edilen maldan talep edildiğinde stoklarında olmadığı cevabıyla sıkça karşılaşılmaktadır.  

 

Vitrinde, rafta veya magazanın uygun bir yerinde teşhir edilen ürünü almak istediğinizi bildirdiğinizde ise  genellikle teşhir ürünüdür satamayız cevabını vermekteler.

 

Malın üzerinde, teşhir ürünü olup satılık değildir yazılı olmadıkça, satmaktan kaçınamaz.

 

Keza elektrik, su, telefon, internet, satın aldığımız ürünlerin bakım, onarım, servis işlemleri nedeniyle bir çok firmadan hizmet almaktayız. Bu firmalar haklı bir neden olmaksızın hizmet sağlamaktan kaçınamaz.

 

Genel kabul görmüş bir teamül, ticari örf veya adet ya da haklı bir sebep yoksa, bir malın satışı veya hizmet sunulması, bir miktar koşuluna veyahut bir malın veya hizmetin satın alınması koşuluna bağlanamaz.

 

Böyle bir durumla karşılaşan tüketici, durumu belediyelerin tüketici haklarını izleyen müdürlüklerine (zabıta, vb), valilik veya kaymakamlıkları nezdindeki ticaret müdürlüklerine veya tüketici hakem heyetlerine başvurabilir.

 

Saygılaımla,

Bahattin ÇELİK

Avukat Arabulucu

Yazarın Diğer Yazıları
YAZARIN TÜM YAZILARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYIN
Gazete Yenigün