Yenigün
Gazete Yenigün
Son Dakika
Gazete Yenigün

Loş ışıkta durmayın

Sabah uyanmakta güçlük çekiyor, hiçbir şeyden keyif alamıyor, kendinizi huzursuz hatta değersiz hissediyorsanız dikkat! Halk arasında 'kış depresyonu' olarak bilinen mevsimsel duygulanım bozukluğu sizin de kapınızı çalmış olabilir. Peki, kış depresyonundan nasıl korunabiliriz?

Loş ışıkta durmayın

Kış aylarıyla güneş ışığının azalması beynin melatonin ve serotonin üretiminden sorumlu hipotalamus bölgesini etkilerken bedenin iç saatinin işleyişinde farklılaşmaya yol açarak depresif şikayetlerin ortaya çıkmasına neden olabiliyor. Uzman Psikolog Sema Sözer, kış depresyonuna karşı 4 etkili öneride bulundu:
Gün ışığından mümkün olduğunca fazla faydalanmaya çalışın. Eve kapanmayın, mutlaka günde yarım saat de olsa dışarı çıkıp dolaşın. Öğlen aralarında birkaç dakika güneşe veya gün ışığına çıkmak bile faydalı. Güneş ışığı serotonin salgılanmasını tetikleyerek ve uyku-uyanıklık döngüsünü düzenleyerek metabolizmaya doğrudan etki edebiliyor ve bu da duygu durumumuzu etkileyebiliyor.
Aileniz ve arkadaşlarınızla vakit geçirmeye, size iyi gelen ve sizi rahatlatan kişilerle görüşmeye özen gösterin. Yaşadıklarınızı ve bunlara dair duygu ve düşüncelerinizi paylaşmak, sevdiklerinizden duygusal destek almak ruh halinize iyi gelecektir.
Düzenli egzersiz yapmaya çalışın. Yürüyüş, koşu gibi dışarıda ve mümkünse gündüz yapılan egzersizleri tercih edin. Fiziksel egzersiz yapmak olumlu duyguları desteklerken stresle daha kolay baş etmenizi, özgüveninizin artmasını, kendi bedeniniz üzerinden başarma ve kendinden memnun olma hislerini artırır.
Çalıştığınız ve yaşadığınız yerin mümkün olduğunca çok ışık almasını ve havalandırılmasını sağlayın. Gün içerisinde loş ışıkta durmak hormon dengesini olumsuz etkileyerek olumsuz duyguları artırıyor. İç mekanlarda otururken cam kenarına yakın olan yerlerde oturup, dışarıdan gelen ışıktan faydalanmaya çalışın.
 

Next page

Gazete Yenigün