Kasvetten Kurtulmak için Ne Yapabiliriz?

Yayın Tarihi 13 Nisan 2021

Kasvetli ya da hüzünlü hissetmek hepimize özgü bir şeydir. Yine de böyle hissettiğimiz zamanlarda bazen kasvetli ruh halimizin içinden çıkmakta zorlanırız. Bugün size bu kasvetten nasıl uzaklaşacağımızı anlatacağım;

  • Kendinizi kasvetten zorla çıkarmaya çalışmayın

Kendi kendinize ”Bu şekilde hissetmemeliyim.” demek kendinize yapacağınız en büyük acımasızlıktır. Hüzünlü hissettiğiniz için kızmak yerine, kendinizi oyalayacak birşeyler bulmaya çalışmanız daha sağlıklı bir yaklaşım olur. Ayrıca ”Böyle hissetmemeliyim" gibi zorlayıcı yaklaşımlar daha da kötü hissetmenize sebep olabilir. Hüznünüzle barışık olun. Duygularınızın farkında olmak ve onları kucaklamak, onları değiştirmeye çalışmaktan her zaman daha iyi bir yaklaşımdır.

  • Duygular da hava gibi değişkendir

"Ne oldu da şimdi böyle hissediyorum?” ”Niye bu sabah her sabahki kadar mutlu uyanmadım?” ”Neden herşey bugün daha negatif?” Bunların tümü çok doğal sorulardır. Fakat insanlar kompleks varlıklardır. Birçok şartlanma, bilinçaltına atılmış hisler, geçmişte yaşanmış duygular insanın bugünkü tecrübesini oluşturur. Bu yüzden sürekli ”Neden?” sorusunu sorup kendinizi hırpalamak yerine, duyguların da hava gibi değişken olduğunu kabul edip hüznü kabullenmek ve onu duygu spektrumunda bir renk olarak düşünmek daha yapıcı bir yaklaşımdır.

  • Karşılaştırma moduna girmeyin

Mutsuz hissettiğimizde nedense biz hariç herkesin mutlu ve huzurlu olduğunu düşünürüz. Oysaki bir anda gelen hüzün herkese özgü birşeydir. Çoğu insan mutsuz olsa da büyük ihtimalle zayıf gözükmemek için bunu saklar. Bu da etrafımızdaki mutlu ve enerjik insanları görünce bizi daha da kötü hissettirebilir. Dolayısıyla etrafınızdaki insanlarla kendinizi karşılaştırmayın. Hastalık, ölüm, başarısızlık, ayrılık herkesin başına gelebilecek şeylerdir.

  • Ortamınızı değiştirin

Ruh halinizi değiştirmek için ortam değiştirmek iyi bir yöntem olabilir. İnsanın algılayışı farklı ortamlarda farklılaşır. Sesler, kokular, görüntüler dışarıda farklıdır. İster şehrin ortasında, ister şehrin karmaşasından uzakta, ister doğada, ister insanların arasında dalıp yürümek, yarım saat için bile olsa sizi rahatlatıcaktır.

  • Hüznünüze neşe katın

İçinizden gelen ve o an istediğiniz birşeyi yapın, aptalca da olsa. Yeter ki o anki rutininizden kurtulun ve çocukça bir şeyler yapın. Farkediceksiniz ki yaptığınız şey gerçekten sizi kasvetinizden uzaklaştıracak.

  • Zor durumda olan birine yardım edin

Acının ve zorlukların tadı hepimiz için aynıdır. Hüzün ve kasvet için de aynı şey söylenebilir. Yardıma muhtaç birine içtenlikle elinizi uzatmak, sizi kendi dertlerinizden uzaklaştıracak, başkalarının da hayatın akışı içinde zorluklar çektiğini fark edeceksiniz.



Hüzün geliyorum demez ancak bu stratejileri uygularsanız kendizi bitmek bilmez bir kısır döngüden kurtarabilirsiniz...