Son yıllarda kurumların başında verimlilik, sürdürülebilirlik ve siber güvenlik problemleri dışında yeni bir dert daha var.
Son y ıllarda kurumların başında verimlilik, sürdürülebilirlik ve siber güvenlik problemleri dışında yeni bir dert daha var.
‘Digital Clutter’ (Dijital Da ğınıklık)
Dijital da ğınıklık; şirketin tamamen göremediği veya nasıl saklandığı ve kimlerin erişebildiği konusunda kontrol sahibi olmadığı, işle ilgili dosya, belge ve verilerden oluşuyor.
Dünyada birçok şirket, çalışanlarının dijital dağınıklığı önleme sorumluluklarını bilmemesi nedeniyle verilerini korumakta zorlanıyor.
Dijital belge ve dosya say ısının artmasına rağmen bunların nasıl yönetileceğinin düşünülmemesi endişe verici.
Çal ışanların %72’sinin kime ait olduğu anlaşılabilen belgeleri veya hassas verileri iş yerinde sakladığı düşünüldüğünde, büyük bir güvenlik riskinin ortaya çıktığı aşikar.
Bu belge ve veriler s ızdırıldığında şirketlerin, çalışanların hatta müşterilerin itibarına veya maddi durumuna zarar gelmekte.
Elbette dijital da ğınıklıkla mücadele şirketler için zorlu bir süreç. Bunun en önemli adımlarından biri ise bu dağınıklıktan kimlerin sorumlu olduğunu bulmak.
Örne ğin çalışanların yaklaşık 3/4’ü e-postalara, dosyalara ve belgelere kimlerin erişebileceğinden sorumlu olan kişilerin kendileri değil de yöneticiler ve BT veya güvenlik ekipleri olduğunu düşünüyor.
BT ve güvenlik ekipleri çal ışanların dosya ve klasörlere erişimini kontrol edebilse de bu insan hatasının tamamen önüne geçemiyor. Kazara veya isteyerek, çalışanlar erişim bilgilerini iş arkadaşlarına veya şirket dışındaki kişilere verebiliyor veya yeni ortak çalışma araçları ile BT yöneticilerini atlatabiliyor.
Şu bir gerçek ki: Türkiye’de çalışanların yaklaşık üçte biri iş yerindeki cihazlarda kullandıkları kullanıcı adı ve parolalarını iş arkadaşlarıyla paylaştığını kabul etmekte.
Tüm bunlar ı minimum seviyeye indirmenin püf noktaları yok değil!
İlk iş çalışanlara dijital varlıklarını en iyi şekilde nasıl yöneteceklerini anlatmaktan geçiyor.
Bilgilerin güvenli ğinin anlatılması ve yedekleme sistemi yapılması da çok önemli
Bunun yan ı sıra şirket içerisinde “Karmaşıklığı artırma,azalt.” anlayışı derhal benimsenmeli.
Ve tabi ki en önemlisi de “E ğitim”
Tüm bunlar ın ardından kurumların başına dert olan Dijital Dağınıklık’tan kurtulmak mümkün
Yorum yazarak Gazete Yenigün Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gazete Yenigün hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Gazete Yenigün editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gazete Yenigün değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Gazete Yenigün Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gazete Yenigün hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Gazete Yenigün editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gazete Yenigün değil haberi geçen ajanstır.