Uğur Derin Dondurucu
Gazete Yenigün
Son Dakika
Gazete Yenigün

E-ticarette ‘Bayram’ bereketi 

Kurban Bayramı, e-ticarete olumlu etki yapıyor. Bayramı evinde geçirecek olanlar kurban satışlarını artırıyor. E-ticaret sektörü tatil-seyahat ve kurban satışlarından 2 milyar liraya yakın ciro hedefliyor. 

E-ticarette ‘Bayram’ bereketi 

Kurban Bayramıyla birlikte e-ticaret sektörünü bereketli bir hafta bekliyor. Sektör, tatil-seyahat ve kurban satışlarından 2 milyar liraya yakın ciro hedefliyor. 
Bir online alışveriş platformunun kurucu ortağı Güçlü Kayral, Kurban Bayramı tatilinde 400-500 bin kişinin otel konaklaması yapacağını, 5-6 milyon kişinin de memleketlerinde ya da yazlıklarında tatil yapacaklarını bildirdi. 
“Bu yıl kurbanlık satışları yüzde 20-25 artacaktır” 
Kayral, “Antalya, Ege, Kapadokya, Pamukkale gibi bölgelerde bulunan otellerdeki yatakların üçte ikisi yabancılara satılmış durumda. Yerli turiste ayrılan 400-500 bin yatak bu dönemde tamamen dolacak gibi görünüyor. Tatil 9 güne çıkmış olsa Ankara, İstanbul, İzmir gibi büyük illerden memleketlerine, yazlıklara gidecek olanların sayısı 8-9 milyona çıkardı. Tatili evlerinde geçirecek olanlar da kurban satışlarını artıracak. Geçen yıl ki Kurban Bayramı’nda 1 milyon büyükbaş, 3 milyon da küçükbaş hayvan satılmıştı. Bu yıl kurbanlık satışları yüzde 20-25 artacaktır” dedi. 
Tatil seyahat ve kurban satışlarının ekonomide 9-10 milyar liralık hareket oluşturacağının altını çizen Kayral, “Ekonomideki bu hareketliliğin e-ticaret sektörüne yansıması yüzde 20’leri bulur. E-ticaret sektörü, tatil-seyahat ve kurban satışlarından 2 milyar liralık ciro hedefliyor” dedi. 

 

Next page

Gazete Yenigün